Gästinlägg: Promoe önskar lycka till

Med ungefär ett dygn kvar till start har vi både roliga och tråkiga nyheter. Mårten aka Promoe kan tyvärr inte springa med oss imorgon- men är med på sitt sätt ändå! Här är hans egna ord:

Det tar emot att skriva det här, men det går inte att komma undan. Jag kan inte vara med på Tjejmaraton imorrn. Det har jag visserligen vetat ett litet tag nu, vi har nämligen ett gig i Warszawa ikväll, och jag hinner inte tillbaka till start i morgon. Jag visste att det skulle kunna hända, eftersom vi ofta får gig med kort varsel, så det är som det är. Det som känns ännu mer jobbigt är att jag är osäker på om min plan B kommer funka. Jag hade tänkt springa de fem milen söndagen veckan efter, nere på Skåneleden vid mig, och min polare Rodde från Westeros Trail Running Society lovade att hänga på som sällskap och stöd. När jag körde långpass på tre mil i söndags kändes det dock inte bra i benet… Till en gammal hälseneskada lades nu ont i knävecket. Så nu är jag orolig för att jag inte kommer klara de betydligt längre fem milen.

Här är jag på flygplatsen på väg till Warszawa. Trots allt glad, och med förhoppningen att det ska gå att springa om en vecka. Jag hoppas att alla ni som springer i morgon får ett underbart lopp! Jag tänker donera min del av gaget för kvällens gig till Tjejmaraton. Tack för det ni gör, och tack för hjälpen med träningen.

Promoe

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

