Tjejmarathonteamet växer

Tjejmarathon är ett lopp som handlar om förnyelse! Vi är eniga om att vi vill bli starkare i vår organisation och kunna fokusera mer på insamlingen i år och samtidigt så är det förstås välkommet med nya ideér och input!

Vi kan inte heller sticka under stol med att det ibland är lite svårt att hinna med allt eftersom vi båda jobbar heltid.

Redan förra året gjorde Johan sig känd för oss. Han mailade och ville ha ett Tjejmarapannband att springa Göteborgsvarvet i! Efter det startade han namninsamlingen för att avskaffa Tjejklassikern och vi kände att Johan är en bra kille att ha med!

 

I år är därför Johan medlem i Tjejmarathon crew och kommer att planera och genomföra loppet och insamlingen tillsammans med oss.

Johan kommer att hjälpa oss med lite smått och gott-främst med att stötta med insamlingen men förstås ser vi enormt mycket fram emot praktisk hjälp runt loppet!

Här får han presentera sig själv med egna ord:

Johan Brodin är vad jag heter, men som människa är jag såklart mycket mer än mitt namn. Jag är född och uppvuxen i Värmland och flyttade till Göteborg i slutet av 90-talet och här har jag blivit kvar. Jag älskar att träna – främst konditionsidrotter som löpning, cykling och skidor – och mellan träningspassen har jag en sambo och två fina barn att hänga med och ett jobb som konsult inom e-handel att sköta.

När jag fick frågan om jag ville vara med på ett hörn och hjälpa till med Tjejmarathon blev jag oerhört glad och hedrad och efter några dagars funderande på om jag har kunnandet och tiden tackade jag ja. Jag har inte varit med och arrangerat något lopp tidigare men har deltagit i desto fler så några tankar om hur ett perfekt lopp ska vara har jag ju.

 Min senast avklarade utmaning var En Svensk Klassiker och där irriterade jag mig hela tiden på tjejloppen i allmänhet men Tjejklassikern som påfund i synnerhet. Det är ju helt absurt att tjejer bara skulle orka en tredjedel av vad vi killar gör. Jag är en av de som tycker att Tjejklassikern bör avskaffas till förmån för Kortklassikern som ska vara öppen för alla. Så att få vara med och arrangera Tjejmarathon – lite längre, lite bättre – är verkligen en ära.

 Personligen blir min nästa utmaning kanske en Ironman, men dessförinnan ska jag springa Borås 6-timmars den 9:e november. Kanske ses vi där?

 Johan brodinFör mer info om mig, fråga på eller kolla här:

Blogg: http://jbrodin.se

Mail: hjbrodin@gmail.com

Instagram: hjbrodin

Twitter: @johanbrodin

Facebook: facebook.com/brodin.johan

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tjejmarathonteamet växer

  1. Nina L skriver:

    Hej och välkommen Johan! Här hittar du en av alla fina förgreningar i den varma kärleksfulla ultrafamiljen! Hoppas du ska trivas och att du drar in duktigt med stålar också!! Kanske springer du med oss också, som körsbär på laxen..!

  2. Magdalena skriver:

    Välkommen Johan! Kul att du är med! Vi ses i Borås då!

  3. The more the merrier – vi ses i Borås!

Kommentera

