Så går insamlingen till

Hej på er!

 

Nu är jag tillbaka i verkligheten, en bebis rikare och en hel del sömntimmar fattigare. Jag har följt er på håll och jisses, ni är ju grymma! Jag älskar att ni använder vår facebook-sida till att peppa varandra och utbyta tips och idéer, precis så ska den användas!

 

Vill ni veta något häftigt? I skrivande stund så har vi bara FEM platser kvar till årets lopp. Det är ju så coolt! Jisses vad vi ska kunna samla in pengar nu när vi är så många. Och det är precis detta jag tänkte berätta om idag, hur det går till att samla in pengar.

 

Först måste jag bara flika in med en annan sak, i mars kommer vi att dra igång de gemensamma träningspassen i Göteborg och Stockholm, så håll utkik. Ni som bor på annan ort, använd gärna facebooksidan för att arrangera gemensamma långpass så ni också får sällskap och pepp på vägen.

 

Insamlingen då. Ni som sprang förra året får se detta som en repetition, då ni säkert redan har koll på hur det går till.

 

Tanken är alltså att alla löpare samlar in pengar från sin omgivning. Omgivningen kan till exempel bestå av familj, vänner, arbetskamrater, chefer eller andra kontakter ni har. Här är det bara fantasin som sätter stopp! Ni samlar sponsorer och enklast är att till exempel bli sponsrad med ett antal kronor per kilometer. Säg att chefen sponsrar med en femma per kilometer, 5*53 blir då 265 kronor. Er partner sponsrar med en tia per kilometer och lägger då alltså 530 kr. Lillasyster vill hjälpa till lite och lägger en jämn femhundring, det är givetvis också helt okej!

 

Så håller ni på, och samlar sponsorer överallt där ni kan hitta dem. Insättningen gör ni sedan på vårt insamlingskonto hos Hungerprojektet, det hittar ni här (klick klick). Det spelar ingen roll om det är ni eller era sponsorer som sätter in pengarna, men om de sätter in så är det bra om de skriver ert namn, så har ni själva bra koll på hur mycket just ni har samlat in. Det är faktiskt ganska peppande att se sitt namn komma upp där i listan!

 

Insamlade medel ska helst vara insatta senast dagen innan loppet, för att vi på tävlingsdagen ska kunna meddela er hur mycket ni samlat in, och det enklaste är att sätta in allteftersom pengarna kommer in. Ni kan dock välja att sätta in en klumpsumma om ni föredrar det.

En annan sak! Om er arbetplats vill vara med och sponsra vår insamling så får de hemskt gärna gå in som loppsponsorer. 3000 kronor ger dem en plats som guldsponsor och då hamnar de med sin logga på vår startsida, mindre summor är också varmt välkomna, då hamnar de på sidan som heter ”Sponsorer, partners och eldsjälar”. Förra året var det över 20 företag som gick in och sponsrade, givetvis vill vi ha minst lika många i år!

 

Hoppas det blev lite klarare för er, har ni fortfarande några frågor så lämna en kommentar till detta inlägg.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Madde

 

Annonser
Det här inlägget postades i Praktiskt runt anmälan, Sponsorer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Så går insamlingen till

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s