Så funkar insamlingen

Hej alla!

Kanske är du anmäld- GRATTIS och varmt välkommen till vårt gemensamma äventyr! Kanske funderar du- tveka inte, våga! Kanske är du här och är nyfiken på vad det här är? Läs gärna mer här. Några av er kanske har sprungit ultra förut och några undrar hur sjutton det här ska gå?

Då vill jag bara lugna dig- du har just entrat en gemenskap som kommer stötta dig hela vägen från km 1 till 53! Jag lovar. Jag har upplevt det själv!

Från och med idag och cirkus en månad framöver så får ni dras med mig Annie. Madde ska få vara enbart mamma ett tag…. :)- här kan ni läsa själva.

 Vi gör detta helt ideellt på kvällarna så när ni inte får svar direkt behöver ni inte oroa er- vi tar det så snart vi kan! Vi har varsit litet kryp som börjar på E att ta hand om- min något större dock :). 

Jag tänkte berätta hur insamlingen fungerar! Och jag tar det från scratch!

Alla pengar sätts in på den här hemsidan, direkt till Hungerprojektet. Här ser vi exakt hur mycket som rullar in hela tiden.

Man kan både sms’a och betala med kort och du kan välja vad som ska stå som avsändare. Vidare så kan du be tex vänner, familj el kollegor att sätta in pengar i ditt namn så kan du följa din egen insamling- i insamlingen så att säga och därmed följa upp hur mycket pengar du själv samlar in. Sidan går att dela både på Facebook, Twitter och via en hemsida.

Samlar du in pengar på något sätt som gör att kort eller sms inte fungerar så kan du sätta pengar till Hungerprojektets bankgiro som du ser längst ned på insamlingssidan. Använd referens ”Tjejmarathon” och maila oss på tjejmarathon(a)gmail.com hur mycket du satt in så vi vet vad som kommer från dig.

Förra året var det många som samlade kronor/kilometer. Siktar man på 100 kr/km så kan man tex få ihop 5300 kronor! Själv kommer jag ge 1 kr/km jag springer fram till 29 juni.

Man kan be sin arbetsgivare eller andra företag att sponsra- vi är en ideell förening så ställer ut faktura eller kvitto. För 1000 kr blir man ”partner” och får ligga med på vår sponsorsida. Sponsrar man med 3000 kr är man ”huvudpartner” och finns med med länk på förstasidan. Här har vi redan ett antal företag som kommer att läggas upp inom kort. Välkomna nya!

Det är bara fantasin som sätter stopp hur man kan samla in pengar! Varje krona går alltså till arbetet i Bangladesh som ni kan läsa mer om här. Vi kommer självklart att berätta mer om det och få återrapportering därifrån.

Vårt mål är kaxiga 200 000 kr. Förutom att ni löpare samlar in så kommer vi förstås att ha aktiviteter fram till och omkring loppet som genererar medel.

Det viktiga att veta är att vi inte tar en krona, det enda som går till kostnader för loppet är er anmälningsavgift på 300 kr. Allt arbete med loppet sker ideellt och vi försöker i största mån få sponsring och donationer på det som krävs för att det genomförs. Vi klarar dock inte att finansiera allt genom detta och därför har vi en mindre anmälningsavgift på 300 kr. Vi snålar så gott det går och blir det pengar över från det så sätter vi de pengarna direkt till insamlingen.

Hjälps vi åt så lyckas vi nå vårt mål om 200 000 kronor!! Men vi behöver er hjälp. Dela gärna era tips här och på Facebooksidan.

Ni som anmält er- träningsprogram och mer info kommer i helgen! Nu kör vi!

 

 

 

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så funkar insamlingen

  1. Mina skriver:

    Klart vi ska få ihop 200 000, om varje löpare samlar in 2000 är vi ju uppe i det så det måste vi väl kunna klara! Jag är så sjukt taggad inför detta! Har aldrig sprungit ens i närheten av så långt, men känner mig konstigt nog inte ett dugg nervös för att klara det. Kanske kommer det längs med vägen!

  2. Jennifer skriver:

    Åh, vad skönt att jag inte är ensam om att vara nybörjare på långdistans! Jag längtar efter träningsprogram, sjukt peppad!

  3. Mina skriver:

    Vi får se till att peppa varandra och tänka att vi ju kommer ha fantastiskt sällskap längs med vägen, eller hur? 🙂

Kommentera

