25 soliga i Göteborg

Det blev ett superfint långpass här i Göteborg idag. Vädret var verkligen med oss, lagom varmt, och solen strålade mest hela tiden.

 

Färden gick genom Vasastan upp till Slottsskogen, runt hela parken, ut i majorna och vidare mot Älvsborgsbron. Över bron och ner på andra sidan, där vi följde vattnet bort till Lindholmen. Här hade vi planerat för dagens första stopp men båda Pressbyråerna på samma torg var stängda. Som tur var hittade vi ett gym alldeles därefter där vi kunde fylla på med vätska, besöka toaletten och handla på oss lite energi i form av bars och frukt.

 

12 kilometer hade vi i benen och det var lite stumt för några när vi satte av igen. Jag assisterade ju från cykeln idag pga mitt knä som börjat bråka igen, så för mig var energin på topp hela tiden. jag gjorde det jag kunde för att heja, peppa, prata om annat och på så sätt få löparna att glömma att det var lite stelt i benen.

 

Vid 14 kilometer delade vi oss då några ville fortsätta och andra vek av mot stan. Färden gick vidare över Backaplan, upp mot Brunnsbo och över Marieholmsbron tillbaka till stadssidan. Längs vattnet igen, tillbaka till centralen, där vi tog en extra sväng runt centrala stan för att samla ihop de sista kilometerna. Tillbaka på Heden hade vi 700 meter kvar till jämna 25 km, men ett ärevarv runt parkeringen löste det problemet.

 

25 starka kilometer med helt grymma tjejmaralöpare blev det. Nu hejar vi på de av er som springer Göteborgsvarvet nästa helg och så ses vi snart igen för en tremilare!

 

 

 

Det här inlägget postades i Gemensamma träningar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till 25 soliga i Göteborg

  1. pladuska skriver:

    Ni ser grymt starka ut!

  2. Nina L skriver:

    Heja Göteborg!!

  3. Annie skriver:

    åh vad kul att se och höra!

  4. Adrienne Riseley skriver:

    Tack Madde du var grym idag! Jag känner mig så glad- känns som man får vara med om något riktigt häftigt!

  5. Helena Landström skriver:

    Härligt jobbat!! Blir så avis när jag ser era korta tights. Vi hade närmare 30 cm blötsnö och trafikkaos i helgen.

Kommentera

