Ta hjälp av Kiropraktorkompaniet

 

Att springa långt är att utsätta kroppen för belastning. Det ger väldigt mycket. Men det kräver att man tar hand om sig, och ibland uppstår skador. Det finns många sätt att angripa dessa problem på. Kiropraktik är över 100 år gammalt och kommer som mycket annat från grekiskan och betyder ” att behandla med händerna”. Det är ett väldigt naturligt sätt att behandla problem och utgår ifrån att identifiera hur kroppen agerar på en skada och sen stimulera att den läker sig själv.

Kiropraktorkompaniet tog kontakt med oss och ville vara med och stötta Tjejmarathon. De kliver in som guldsponsor men vi har även hittat ett sätt där de kan hjälpa er löpare med tips och trix för att undvika skador, och kanske få lite hjälp med de som ni kanske oturligt har dragit på er. Mikael Göth som identifierade min gamnacke kommer svara på era frågor så kom igen och maila- du behöver inte vara Tjejmaralöpare- shoot! Tänk varför? hur? vad? och så drar du ett mail till tjejmarathon@gmail. com så kommer vi publicera dem här i mitten av april. Passa på- det är ett ypperligt tillfälle!

Men inte nog med det. Kiropraktorkompaniets lokaler på Birjer Jarlsgatan i Stockholm  kommer även upplåtas till oss för pre-race-party. Vi kommer att få göra hållningsanalyser, få hjälp med att tejpa eventuella skador och få lite massage. ( För er som kommer långväga så kommer vi hjälpa med boende- vi återkommer!)

Vi välkomnar Kiropraktorkompaniet i Tjejmaragänget och ser fram emot era frågor!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Ta hjälp av Kiropraktorkompaniet

  1. pladuska skriver:

    Superbra… Ska genast börja fundera ut lite frågor!

  2. erika lokander skriver:

    Det låter ju hur bra som helst! Både pre-party och framförallt möjlighet att ställa frågor. Jag ska genast börja mailbomba er!

  3. pladuska skriver:

    Dagens fråga: efter längre pass typ över 2 mil så blir jag frukstansvärd stel i nedre delen av ryggen; typ där ryggen möte bäckenet (SI-lederna). jag blir som fastlåst där och under flera timmar går som en stelopererad anka. Dagen efter brukar det kännas OK men jag minns att när jag inte tränade så mycket och ffa inte så långa pass som kom detta även efter 12 km pass och satt i ca 2 dagar. Vad ska jag göra? Stretcha nåt? stärka nåt? Jag är frukstansvärt stel och erkänner att stretch är inte prio 1, efter passen gör jag några minuter men inte mer. När jag yogade aktivt dagligen för några år sedan var jag mycket vigare. Vad är bästa rörlighetsträningen för en löpare?
    Kan jag ta upp en häl/fot fråga? Sedan 3-4 veckor känner jag av min högra fotled/hälsena. JAg har haft en hälseneinflammation för flera år sedan men tycker inte det känns på samma sätt. Nu känns det mer som om jag hade stukat foten fast jag inte gjort, gör inte ont när jag trycker på senan eller runt om men ibland kommer jag åt nåt ställe ex i sängen och då är det vrålont. Vad kan det vara? Vad kan jag göra? Tack för mig leverpastej!

Kommentera

