Gemensamt långpass # 2

Jag bara småmyser för mig själv. Inte anade jag att vi skulle få både arrangera ett otroligt häftigt lopp, samla in pengar till ett viktigt ändamål och få lära känna massa fina tjejer och ta del av deras utmaningar!

Igår var det ett gäng på 8 personer jag mötte utanför World Class Vasastan. Vädret var som sig bör bra! Vi tog rundan förbi Wennergren Center, förbi Vickan o Dannes place. Vidare mot Ulriksdals Slott och sa hejdå till Ingela som gjorde oss sällskap och jag hoppas ska anmäla sig till loppet också!

Vi joggade vidare förbi paviljonger med statyer mot Överjärva Gård där vi tog en paus, dock utan att titta på lammungar. Sen vände vi och hade 11 kilometer kvar. På något lustigt sätt så kändes inte det så långt. För vi hade så trevligt och pratade om ditten och datten och så mötte vi Veronica Maggio och man liksom såg hur hon tänkte att ”det här måste jag skriva en låt om”. Sen trampade vi de sista kilometrarna och vips voila- en halvmara!

Är så otroligt imponerad av allihop, speciellt de som inte avverkat distansen på länge! Fantastiskt. Får lite gåshud!

Några hade brådis ivåg på ett ultraträningsevent och några njöt i bastun. Tack World Class!

Lite frågor dök upp som jag och Madde ska göra inlägg om:

  • Vätskesystem- vilka är bra?
  • Styrketräning för löpare
  • Löpteknik
  • Vätska under långpass
  • Kompressionskläder

Det kommer! 🙂 Håll utkik här på  bloggen! Tusen tack för idag, hoppas allas träning går bra. Har ni frågor, maila tjejmarathon@gmail.com!

Lite rough var det! 🙂

 

(I Göteborg valde vi att ställa in pga sjukdom, vi kör ett gemensamt pass någon dag här framöver istället)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

