Dags för gemensamt långpass igen!

Nästa helg är det åter dags för alla oss tjejmaralöpare att träffas och springa tillsammans. Precis som sist kör vi både i Göteborg och Stockholm, den här gången springer vi dock lite längre.

På programmet står det 20 kilometer men jag och Annie tyckte att det skulle sitta fint att klämma halvmaradistansen när vi ändå är igång. Så det gör vi va?

21,2 km alltså, söndag den 1 april.

Här i Göteborg ses vi vid Hedens busstation som sist, klockan 11.00. Vi springer en bana som i stora delar följer Göteborgsvarvets sträckning, så över båda broarna och längs Eriksbergs strand.

I Stockholm startar vi som sist utanför World Class Vasastan där alla tjejer som vill kan nyttja omklädningsrum innan och efter. Klockan 10.00 startar vi så kom gärna några minuter innan. Rutten blir likt förra gången med en liten avstickare för att få till en halvmara för oss också. Tempot blir lika lugnt som innan. De som vill äter något tillsammans efteråt!

Anmäl er till Annie eller mig, beroende på vilken stad ni vill komma och springa i, senast dagen innan.

Psst! Ni har väl inte missat att vi är med i senaste numret av Fitness Magazine!

Vi ses!

Det här inlägget postades i Gemensamma träningar. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Dags för gemensamt långpass igen!

  1. Nina skriver:

    Hej, nu har jag betalat och jag kommer. Känner mig inte i halvmarafrom men hänger på så gott jag kan nästa söndag… Ska man mejla eller anmäla sig på era respektive bloggar?

  2. Emma Karlsson skriver:

    Hej
    Nu har jag betalt in 400:-, men kunde inte skriva in hela mitt namn, utan det fick bara plats Emma Karlss, men det är alltså jag som betalt in då, Emma Karlsson. Får man nån feedback på anmäla, så man vet att det kommit fram?

  3. lupitasvensson skriver:

    Hej,
    jag bor i Malmö och ni som vill springa tillsammans på långpass den 1 april kan komma till Bulltofta rekreationsområde där vi springer 21,1 km. Vi börjar kl 10. Vi springer på 5 km spåret vilket gör det möjligt att anpassa distansen!
    Häng med!/ Lupita

  4. Ingela skriver:

    Hej,
    Har ni någon planerad fart på passet i Stockholm eller kommer det bli en snabb och en mindre snabb grupp?.
    /Ingela

    • tjejmarathon skriver:

      Hej!

      Jag svarar, fast jag kommer köra i Gbg. Vi anpassar oss efter gruppen, 6-6.30/km är riktfart men ingen lämnas efter och vi delar inte upp oss, vi håller ihop, alla ska med! 🙂 Det är de som vill springa lugnast som styr farten! 🙂

      Madde

      • Ingela skriver:

        Jag orkar nog inte en halvmara i 6.30/km men jag ska försöka dyka upp i Stockholm och springa med en bit i alla fall. 🙂

      • tjejmarathon skriver:

        Hej Ingela! Ja kom- det kommer gå lättare än du tror och så går det att avvika om man vill! 🙂 Nu hoppas vi vi slipper snö!

  5. izza83 skriver:

    Halloj!
    Jag dyker upp nästa söndag! Jag har inte heller sprungit så mycket i år än, men hänger på så gott det går! Hoppas vi får lika fint väder nästa helg som det verkar bli denna helg!

    /Anna

  6. Ingela skriver:

    Hej,
    Vilket tempo planerar ni hålla på passet i Stockholm?
    /Ingela

  7. Ingela skriver:

    Jättetack för idag!

  8. Disa skriver:

    Vilken bra grej e det för sent att va med? har som längst sprungit 17 km rätt sakta ärligt löser man det då ?

    • tjejmarathon skriver:

      Ingen fara! Ge dig ut på ett längre pass i långsamt tempo så snart du kan. Ordentligt med vätska och lite gott med dig så är du i fas! :). Välkommen! /Annie

Kommentera

