Lite för dig är mycket för dem!

Vi tjatar och tjatar på er om at ni ska samla in pengar från eran familj, vänner och på jobbet, som sponsring av ert lopp, till kvinnorna i Kongo. Idag tänkte jag skriva lite om hur vi själva kan bidra genom väldigt små medel, till att de här kvinnorna får bättre och snabbare hjälp.

Fast jag är arrangör har jag självklart betalt in startavgiften. Jag vet ju att varenda krona som blir över går direkt till kvinnorna, så det är inget att fundera på! Utöver det har jag bestämt mig för att sätta in 100 kronor varje månad fram till loppet. Det blir alltså 400 kronor till.

100 kronor i månaden, det har vi alla. Det vågar jag faktiskt påstå! Fredagsdrinken (som Annie brukar säga), två latte på stan, två hyrfilmer, en lunch ute per månad. Om jag är beredd att offra EN av dessa saker så har jag råd att sätta in 100 kronor.

Så jag tänker gå ut först och räcka upp handen. Jag kan! Jag gör det!

Jag hoppas att ni alla hänger på!

//Madde

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Lite för dig är mycket för dem!

  1. Ping: Länkkärlek till mig själv « fitnesscoachen

Kommentera

