Träningsprogrammen

Vi har fått en del frågor om hur det kommer att fungera med träningsprogrammen. De kommer att delas ut till alla som anmäler sig men kommer inte att delas här på bloggen. Tanken är ju att det är en service som vi bjuder på för alla som är med och bidrar till insamlingen genom att anta den här utmaningen.

Programmen börjar delas ut i februari, till alla som satt in sin anmälningsavgift. I avgiften ingår ett medlemsskap hos en spännande, helt ny samarbetspartner som vi kommer att lansera nästa vecka när några tekniska lösningar är på plats. Detta kommer innebära ett helt nytt sätt att hålla koll på din träning, få tips och pepp av andra Tjejmarathonlöpare samt automatiskt få ditt träningsprogram uppdaterat. Mer info om detta kommer nästa vecka. Den som väntar på något gott…!

Det är jag, Madeleine, som konstruerat träningsprogrammen. Program 1 utgår ifrån att du idag klarar att springa 8 kilometer. Program 2 utgår ifrån att du idag klarar att springa 15 kilometer. Båda programmen innehåller tre löppass i veckan. Utöver det rekommenderar jag att du styrketränar en dag i veckan (ben, rygg, mage) och det finns även utrymme för annan träning om du vill lägga in det.

De gemensamma träningspassen håller på att planeras för fullt! Vi kommer att köra ett i månaden, med ökande distans från 15-30 km. Träningsprogrammet är upplagt så att du är redo för 15 kilometer till det första gemensamma träningspasset som kommer ligga första helgen i mars. Därefter kommer det att fortsätta öka så du klarar 20 kilometer till nästa gemensamma träningspass osv. Tempot på dessa kommer att vara mycket lugnt, alla ska kunna hänga med! Vi fokuserar på distans och att vänja kroppen vid längre ansträngning. Både i Stockholm och Göteborg planerar vi självklart rundorna i förväg så vi vet att det finns nånstans att stanna om det skulle behövas toalettbesök eller energipåfyllning under vägen.

Så, skicka iväg din anmälan nu, så du är med på vår maillista nästa vecka! Och du- sätt gärna in din anmälningsavgift på samma gång!

Annonser
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s