Tjejmarathon, insamlingen och framtiden

Hej alla!

Vi märker att vi fått lite mer publicitet nu sen Tjejmarathon var med i Upploppet i P1 i början av augusti. Flera har hittat oss nu och önskar att de kunnat vara med eller vill veta vad som händer nästa år!

Jag och Madde har helt medvetet valt att vänta lite med att planera för 2013. Självklart fortsätter Tjejmarathon och som vi sagt, nu är alla välkomna. Men vi måste få fnula lite på hur vi tar det vidare. Det är ett stort projekt att rodda som privatpersoner.

Under sommaren har vi låtit de sista slantarna rulla in och insamlingen har nu nått fantastiska 104 000 kronor! Alla kostnader är betalda och jag har precis idag mailat med Dr Mukwege och några av hans kollegor på Panzi för att pengarna ska kunna föras äver tryggt och säkert. Vi ställer ju krav på att vi får följa hur pengarna används i ”Fistula Project” som vi valt att specifikt stödja.

Jag kommer att redovisa här på bloggen hela flödet, från insamlade medel, deltagaravgifter, kostnader och sen överföringen till Panzi.

Tills jag och Madde klurat lite så är ni förstås välkomna att kommentera med både frågor och önskemål här på vår hemsida!

Varma hälsningar Annie och Madde

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tjejmarathon, insamlingen och framtiden

  1. coyntha skriver:

    Det låter jättespännande!! Jag vill gärna springa nästa år och jag hoppas på att loppet är igen i samma banan!! Det vore kul att kunna jämföra tiderna! Sedan var det jättebra bana att springa!
    Kram på er!

  2. Nina L skriver:

    Jag skulle faktiskt också gärna springa samma bana, men det är inget ”krav” – har under året insett hur många fina leder det finns att springa på (och på en del finns det ju redan lopp vid andra tillfällen – dock inte med insamling). Terräng light (ehem – eller tuff) var så otroligt roligt och det gär jag gärna om. Den servicen som vi fick är också helt unik, så det förväntar jag mig nog inte att ni gör om!! Lycka till med planeringen och hojta när ni behöver extra hjälp så tar vi tag!

Kommentera

