Komplettering till inlägg om logistiken

Hej igen!

Alltid är det något man glömmer!

Ville bara tala om att det finns duschar vid hamnen. De är kanske inte de mest galanta men funkar. Ni behöver en 5-krona till duscharna! Det är en 5 minuters promenad dit från ”gamla Kalaset”.

Sen är det det här med väskor. Självklart  tar vi hand om det bagage ni vill ha vid målet! Vi kommer att transportera detta i någon av de bilar vi har som går längs banan. Vi har dock inte möjlighet att serva grejer längs vägen då bilarna går med varor till vätskestationerna och så och vi försöker göra detta med ideella, enkla och smala resurser.

Personligen tror jag inte ni behöver hålla på och byta skor och greja. Ta bästa skorna på. Leriga, blöta och skitiga kommer ni bli ändå!

Ang väskorna så gör ni såhär:

Kolla upp ert startnummer. Fäst en etikett av något slag väl synlig på er väska med ert namn och startnummer. Denna lämnar ni vid start vid anvisad plats så tar vi det till målet åt er.

Ni som ”måste” ha annat än det ni önskat i anmälan längs vägen, ni får märka en plastpåse med namn och vätskestation. Alltså tex ”Annie 30 km”. Då tar Göran, Coynthas man dit det. OBS!

Vi rekommenderar inte detta, vi kan inte garantera när grejerna kommer fram, händer något kommer bilar behövas till annat. Vi kan inte garantera att dina saker du lämnar är i mål när du går i mål. Dock senast 18.00.

Loppet är långt, visst, men ta bästa skorna på och lita på att de funkar. Ni som behöver boende fred- lörd har jag bokat hotellrum åt. Har ni inte svarat på mitt mail ang boende och transport och behöver boende- maila mig genast! Behöver ni transport och har inte aviserat det så maila, men oroa er inte! Vi har plats för 50 personer på den hyrda bussen och hem har vi förvaranat om en grupp svettiga, leriga, glada tjejer!

Fotat längs banan!

Det här inlägget postades i Information om loppet. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Komplettering till inlägg om logistiken

  1. Caisa skriver:

    Nu har iallafall jag börjat ångra mig! Vad fick mig att avstå anmälan till tjejmarathonet? Next year?

    • tjejmarathon skriver:

      Vet du vad! Jag har en plats till dig om du vill! Startnummer 32…..kom igen!!! // Annie

      • Caisa skriver:

        Hehe älskar entusiasm. Det skulle vara så himla kul att få vara med. Känna lite löpargemenskap som lyser med sin frånvaro på min hemma ort. Jag har utbildning i helgen, så tyvärr. Lycka till!

  2. Malin skriver:

    Halloj, har för mig att jag läste nånstans att ett PM skulle komma senast tisdag? Har ej fått något och tänkte bara höra om det är på G eller om all info nu ska finnas här?

Kommentera

